E eee Medlem sedan sep. 2005 100 inlägg Frågan 15 juni 2007 10:56 #1 Har tidigare kört samma script i stort sett med asp + accessdatabas men kör mysql nu och kör med ett formulär som skickar vidare till följande kod:
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "min databaskoppling"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Uppdatera = "SELECT * FROM test where test_id="& request.form("test_id")
RecSet.Open Uppdatera, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
RecSet("test") = Request.Form("test")
RecSet.Update
RecSet.Close
%>
Får dock bara felmeddelande:
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
Fungerar det inte att köra på det sättet mot en mysqldatabas?
Eller är det någon liten modifiering bara av koden som skall fixas?
Troxy Medlem sedan mars 2004 1 505 inlägg Använd SQL-frågor med UPDATE för att modifiera poster.
E eee Medlem sedan sep. 2005 100 inlägg Googlade för att hitta nåt vettigt, dock är jag ganska kass på generell programmering så en mysqldokumentation hjälpte mig inte riktigt...
Vet ju dock att jag skall använda update, men någon som har länk till nån sida med bra mysql + asp information?
IDG Webstudio har ju bra för asp + access men det funkar ju som sagt inte längre.
Eller om någon orkar skriva kodraden som exempel så kan jag arbeta vidare själv sen...
Trevlig helg! :)
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg exekvera en SQL-fråga som ser ut ungefär:
strSQL = "UPDATE test SET test = '" & replace(request.form("test"), "'", "''") & "' WHERE test_id = " & replace(request.form("test_id"), "'", "''")
dock är jag ganska kass på generell programmering
Då är det hög tid att lära sig, eller hur? :)
E eee Medlem sedan sep. 2005 100 inlägg Jo verkligen :)
Fick ordning på det iaf med en liten variant på din kod, tack!
eee skrev:
IDG Webstudio har ju bra för asp + access
Du skämtar på den meningen hoppas jag?