Tjena
Med följande kod försöker jag få ut ett värde från x antal checkboxar:
For Each post_id In Request.Form("post_id")
cbox_id = Request.Form("checkbox_" & post_id)
If cbox_id = "on" Then msg = "checked" Else msg = "not_checked" End If
Response.Write("Id: " & post_id & " = " & msg & "<br />")
Next
Mitt formulär ser ut såhär: (det kan diffa med antalet boxar till och från)
<form name="add_key_form" action="sites_rules.asp?do=update_rules" method="post">
<table cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td colspan="2" class="format_cell form_topic three_px_left w_150">Gäller för rullista:</td>
</tr>
<tr class="row_odd">
<td colspan="2" class="format_cell form_field three_px_left w_150" style="padding: 3px;">ext. site.</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="height: 5px;"> </td>
</tr>
<tr>
<td class="format_cell form_topic three_px_left w_150">Sida:</td>
<td class="format_cell form_topic three_px_left w_150">Synlig:</td>
</tr>
<tr class="row_odd">
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="hidden" name="post_id" value="15">Sida 1</td>
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="checkbox" name="checkbox_15" value="remove" checked=""checked""></td>
</tr>
<tr class="row_even">
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="hidden" name="post_id" value="2">Sida 2</td>
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="checkbox" name="checkbox_2" value="add"></td>
</tr>
<tr class="row_odd">
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="hidden" name="post_id" value="33">Sida 3</td>
<td class="form_field format_cell" style="padding: 3px;"><input type="checkbox" name="checkbox_33" value="add"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="height: 5px;"> </td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" class="format_cell" style="padding-top: 10px;"><input type="submit" value="Uppdatera" class="form_button"></td>
</tr>
</table>
</form>
Det här skrivs ut i nuläget:
Id: 15 = not_checked
Id: 2 = not_checked
Id: 33 = not_checked
Det jag nu vill ha ut med min loop ovan, är att få reda på vilka boxar som har värdet "add" och vilka som har värdet "remove".
Hur jag än gör så hänger inte allt med, utan jag borde ha missat något.
Tack!