Hej.. Jag har råkat ut för ett problem som jag inte kan lösa.
Har byggt en community där jag använder Session("username") och Session("password") för inloggningen. Funkar jättebra på hela siten förutom i mozilla när man går in i forumet.
Prova att logga in på https://www.ungtforum.se med användarnamn testar och lösenord 123456 gå till forum och välj ett av forumen.
Hur skumt som helst. Funkar jättebra i explorer men i mozilla blir man utloggad när man väljer ett forum. Please help. Varför funkar det i explorer och inte i mozilla.
Som jag skrev tidigare: har inga problem alls, kan läsa allt på forumet... dock ej testat på att svara eller skapa nya trådar men ser inga problem med det.. det har inget med ASP att göra... inställningar på webbläsaren är min gissning.
Det skumma är att det bara händer när man går in i forumet och klickar vidare på ett forum eller en tråd. Alla andra delar fungerar bra.
Forumet ligger väl på samma server som resten av sidan? Kan det inte vara så att någon har loggat in och väntat längre än vad din session-cookie gäller? Jag tror standardinställningen i ASP brukar vara 30 min. När de sedan kommer tillbaka efter mer än 30 minuter iväg och vill kolla om det finns ett svar i en tråd så loggas de ut.
Låter rimligt tycker jag även om det är en gissning. Annars är det nog deras webbläsare som sätter spärrar...
347 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25