webForumDet fria alternativet

Hämta från databas !!!

ASP

28 svar · 1 200 visningar · startad av ragnared · sida 2 av 2

Frågan, av ragnared

Jag undrar hur man ska göra för att kunna hämta en tabell, kolla här under. Jag vill att där det står 00003 med fet text där tabellen heter "kolla" det funkar när jag skriver i texten direkt men hur ska jag göra för att den skall själv känna av att hämta. <% Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") objConn.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source="& server.MapPath("da

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

ragnared skrev:

Nu ska vi se om jag äntligen kan klara ut mitt problem så att det blit lättare för er att förstå.

Det gick inte så bra. Läs igenom ditt eget inlägg och se om du förstår något själv.

Medlem sedan apr. 2003152 inlägg

Jag vet ju inte hur fanken jag ska förklara att. Har kört fast så det smäller om det ??????????

Säg att jag klickar mig till en special produkt. och på den sidan så passar massor av andra produkter hur skriver jag det så att den kan hämta dom övriga som också passar och lägger sig bredvid på samma sida. Men dom har olika nummer den ena har nummer 0003 och ligger under code_no fältet och dom andra fäten heter kolla, kolla1, kolla2 tex. hur gör jag då för att hämta dom andra tre och inte den som redan är huvudprodukten ??? har jag förklarat rätt nu annars får jag ge upp..

alla ligger i databasen main och under tabellen test.

typ så här

id , namn , beskrivning , code_no , kolla, kolla1, kolla2

Om kolla, kolla1 och kolla2 redan ligger på samma rad i tabellen som code_no, så är du ju redan klar. Hämta ut med rs("kolla") och rs("kolla2") etc.

Jo men...

Jag vill att det ska hämta ut det redan här: på något sätt ??? detta för att den ska kunna kopplas till code_no så där det står code där vill jag att det att det ska stå det som är i fältet kolla men att den hämta bara det som är på samma rad som code_no nummret. förstår du ????

id=Request.Querystring("code_no")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source="& server.MapPath("databas/main.mdb"))
strSQL = "SELECT sp FROM products WHERE code_no = '" & code & "' ORDER BY id"

Jag fattar inte.

Kan du visa raderna i tabellerna och vad du vill ha ut?

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Jag är ledsen, men håller med Emission, förstår varken det du försöker förklara eller vad det är du vill åstadkomma.

Sök i forumet och ta reda på hur saker och ting funkar när det gäller ASP och Databaser (Access som du använder) och försök sen förklara på nytt i den här tråden vad det är du vill.

Medlem sedan juli 200659 inlägg

strSQL = "SELECT * FROM test where code_no = '"& CLng(request.querystring("code_no")) &"' ORDER BY id"
Set RS = objConn.Execute(strSQL)
If RS.Eof then
response.write "Ingenting hittades..."
Else
response.write "" & RS("kolla") & " "
response.write "" & RS("kolla1") & " "
response.write "" & RS("kolla2") & " "
End If
RS.Close
Set RS = nothing

Är det så du menar kanske?

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)