Set objRSNews = objConn.Execute("SELECT TOP 1\* FROM News Where Team='Hammarby'")
Set objRSNews = objConn.Execute("SELECT TOP 1\* FROM News Where Team='Masarna'")
If objRSNews.Eof Then
Message="\<br /\>\<font color=""red""\>\<b\>Det finns inga nyheter skrivna av något lag ännu.\</b\>\</font\>"
Response.Write(""& Message &"")
Else
// all kod som loopas ut...
Skall alltså hämta ut den senaste nyheten från varje lag i en databas, men inte ens detta fungerar. Den skriver bara ut den senaste nyheten från Masarna, fast det finns en nyhet för Hammarby också. Hur fixar jag detta?
Du har minst två möjligheter för att lösa detta. :)
1. Använd olika namn på dina recordset: objRsNews1, objRsNews2
2. Sätt en variabel emellan databashämtningarna:
Set objRSNews = objConn.Execute("SELECT TOP 1* FROM News Where Team='Hammarby'")
Dim HammarbyText
HammarbyText = objRsNews("Texten")
Set objRsNews = Nothing
Set objRSNews = objConn.Execute("SELECT TOP 1* FROM News Where Team='Masarna'")
...
...i och med. Du måste ju inte använda ett replikerings-id. Du kan ju ha en vanlig räknar e också, om du vill göra som emission föreslog villsäga.
Så det går inte att lösa på något annat sätt?
Jag kör med uniqueIdentifier med Rowguid, hur gör jag den till vanlig räknare? Skall ID då vara primärnycket och Allow:a nulls?
Eller finns det fler förslag?
SELECT n1.*
FROM News n1, (SELECT Team, max(Date) AS max_date FROM News GROUP BY Team) n2
WHERE n1.Team = n2.Team AND n1.Date = n2.max_date
Tjenare.
Detta resulterar olyckligtvis i följande felmeddelande:
Parametrarna är felaktiga, ligger utanför tillåtet intervall eller skapar en inbördes konflikt.
Tjenare.
Detta resulterar olyckligtvis i följande felmeddelande:
Parametrarna är felaktiga, ligger utanför tillåtet intervall eller skapar en inbördes konflikt.
Anders: Det var det som orsakade felet, tack för din observation.
Nu är det dock så att den skriver ut alla nyheter ändå. Vad är det som ställer till detta?
Ha det gött!
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9