Om jag har en sida med exempelvis 3-5 sessions per användare.
Skulle det då vara bättre om jag istället använde en enda session med alla värden från de andra, exempelvis (Idnr)_(login)_(vip)_(admin)? Sen splittar jag när jag vill ha ut specifikt värde.
bättre? Ja, det skulle jag nog säga, få en enhetlig och tror även prestanda ökning (dock vet jag inte riktigt om det blir någon). Men jag hade använt session("sidan")("login")
session("sidan")("vip") osv..
Enligt en tidigare tråd jag läst så skall det inte ha ngn betydelse. (Hittar dock ej den, men jag är säker på att jag läst om exakt detta ämne)
Det du lika gärna kan göra är kanske att andvända kakor med nycklar utan expire om du är rätt för sessioner.
Själv brukar jag vara ganska restrektiv med användandet av sessioner.
Enligt voigtann ja du får en prestandaökning, enligt mig, nej det har ingen betydelse, men använd temporära cookies med nycklar istället. (Så som voigtann nästan visade)
Nej, för cookies kan innehålla vadsomhelst eftersom de skickas från klienten. Och jag tycker det låter extremt tveksamt att lagra fler värden i en enda sessionsvariabel. Ett par lookups mot en sträng-dictionary (d.v.s. sessionsobjektet), borde enligt alla rimliga kalkyler kosta mindre än en massa stränghantering i VBscript.