webForumDet fria alternativet

MD5 med ASP

ASP

5 svar · 537 visningar · startad av whad

Medlem sedan sep. 2003223 inlägg
Frågan#1

Jag testade att inkludera filen från http://rossm.net/electronics/computers/software/ASP för att kunna använda MD5 med ASP.
Problemet är att det finns en funktion i md5.asp som heter I, så alla mina for-script som använder variabeln I resulterar i felmeddelande.
Hur löser man detta? Behöver jag ändra i md5.asp, måste jag döpa om variabeln I överallt, eller går det på något sätt att "döda" funktionen I när MD5 har körts.

Medlem sedan sep. 2003448 inlägg

Hadde samma problem men jag ändrade alla min i istället, satt och nystade ett tag i md5 filen men gav till slut upp, har du mycket att ändra eller?

Medlem sedan okt. 2002257 inlägg

Bifogar en zip-fil med en modifierad md5.asp så du kan använda "i" i dina script.

Obbelix skrev:

Bifogar en zip-fil med en modifierad md5.asp så du kan använda "i" i dina script.

Tack! Då är det bara att hoppas på att jag inte använder f, g eller h någonstans också. ;)

Är det bara att ändra funktionsnamnet och sen byta det på två ställen?
Jag tänkte att det är lika bra att byta alla fyra funktionsnamnen, och passa på att välja namn som jag absolut inte redan använder.

Medlem sedan okt. 2002257 inlägg

ja, det ska väl bara vara att ändra namn på funktionerna och sedan även alla referenser till dessa.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)