TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg Kanske en korkad sak men går det att kolla en checkbox från ett formulär som inte är postat?
Jag har en sida med en meny där jag vill att användaren ska kunna utföra en del saker, bland annat radera nyheter.
Sidan är uppbyggd kring en "default.asp" och där jag skickar med ex "page=news" för att tala om vilken sida som ska visas med Server.Execute.
Formuläret finns således endast på "news"-sidan medan valet i menyn alltid befinner sig på "default"-sidan!
På "news"-sidan listas alla nyheter med en checkbox framför sig och det är denna jag vill åt!
Med valet "Radera" länkas "defailt.asp?page=news&action=delete" men jag kommer då inte åt värdet med en Request.Form("checkbox") eftersom formuläret inte är postat.
Hoppas att ni fattade, det är inte lätt att förklara!
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg kasta in värdet på checkboxarna i strängen också och kör en Request.Querystring("checkbox")
du måste ha en "triggare" i som triggar din <form> tagg för att den ska ens kunna känna av vilka checkboxar som är checkade... så nej det går inte bara att länka till default.asp?page=news&delete... däremot kan du göra en länk i din <form> tagg... och en länk som triggar formen.
TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg Ok, trodde nästan detta!
Hur kan jag göra en länk som triggar formen?
<input type="submit"> ? :P sen går det med javascript..
TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg Du skulle inte kunne ge ett kodexempel på hur jag kan trigga mitt formulär genom en vanlig länk?
Fattar inte riktigt det sista!
<a href="javascript:document.NamnPåForm.submit();">Submit</a>
TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg Tackar, funkar dock inte riktigt!
Formuläret postas men av någon anledning kan jag inte kolla checkboxen!
Felsökning pågår..... :-)
TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg Tackar, hittade felet! Jag hade satt fel "Enctype"!
Många tack.........!
Fantastiskt forum detta!