webForumDet fria alternativet

Kommer inget mail

ASP

11 svar · 494 visningar · startad av WebbisNet

Medlem sedan feb. 20032 027 inlägg
Frågan#1

Kan nån se varför det inte kommer nåt mail till mig när jag har denna kod

<%
Dim sTo 
Dim sFrom 
Dim sSubject 
Dim sTextBody 
Dim objMail

telekod = Request.Form("txtKopkod")
user = Request.Form("txtUsername")
vtype = Request.Form("type")

sTo = "info@webbisen.com"
sFrom = "mail@webbisen.com"
sSubject = "Verifiering av köpkod från "& user
sTextBody = "Verifiera kod "& telekod &" med val "& vtype

Set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")

objMail.From = sFrom  
objMail.To = sTo 
objMail.Subject= sSubject 
objMail.TextBody = sTextBody 

objMail.Send 
Set objMail = Nothing

response.redirect "/VIPinformation.asp?verify=1"
%>
Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

något felmeddelande?
Den ser korrekt ut... kan kanske vara att cdo har gjort så man inte kan skicka inom samma domän.. vilket låter konstigt... ser rätt ut enligt mig

det lustiga är att det har funkat innan och koden har inte ändrats, men nu kommer inga mail längre med den koden, och webhotellet ska inte ha nåra problem iaf

kollar med dom ändå att Servicen är uppe och kör med CDonts

det lustiga är att det har funkat innan och koden har inte ändrats, men nu kommer inga mail längre med den koden, och webhotellet ska inte ha nåra problem iaf

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Och de har inte stängt av något eller ändrat något annat?

Har endast behövt göra CDO-kod som inte användes, men då behövde man desto fler variabler. Eftersom jag inte behövde använda den, vet jag inte om det även kan bero på serverinställningar etc också.

Set objConfig = Server.CreateObject("CDO.Configuration")
'Configuration:
Const cdoSendUsingPort = 2
objConfig.Fields(cdoSMTPServer)="localhost"
objConfig.Fields(cdoSMTPServerPort)=25
objConfig.Fields(cdoSMTPconnectiontimeout) = 10

'Update configuration
objConfig.Fields.Update
Set ObjCDO.Configuration = objConfig

Kollar fortfarande med ditt hotell... då du säger att du inte har gjort något med din kod.. någon har gjort något ...

voigtann1 skrev:

Kollar fortfarande med ditt hotell... då du säger att du inte har gjort något med din kod.. någon har gjort något ...

nåt är fel men vad, koden har inte ändrats och webhotellet hittar inga fel, variabeln sTo innehåller rätt värde så inget ska vara fel men nåt är det

Vad har webhotellet för smtp port? Då leverantörerna har börjat flytta från port 25 för att stoppa spamm ... kanske något dom har gjort?

voigtann1 skrev:

Vad har webhotellet för smtp port? Då leverantörerna har börjat flytta från port 25 för att stoppa spamm ... kanske något dom har gjort?

Fick veta att cdonts inte fanns på den servern jag låg på nu, men jag fick rådet att köra med jmail så nu funkar det efter modifiering till jmail-kod

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

Hmmm?

Webbhotellet hade ju inte gjort något?
"inte gjort något" som de meddelat dig, tolkar jag som att inget har gjorts, men det kanske bara är jag som tycker så :q

Om jag får gissa har de verkligen gjort något, tex flyttat webben till en ny server.

Även om de flyttat borde du få ett server.creatobject-fel på raden där du skapar det, varför fick du inte det?

enligt deras sida så skulle komponenten finnas på servern men den fanns visst inte och det fick jag veta bara för en kort stund sen, men nu är den tillagd och mailen fungerar

hade jag kört med jmail så hade jag fått felmeddelande, men inte med cdonts verkar det som

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)