Kan nån se varför det inte kommer nåt mail till mig när jag har denna kod
<%
Dim sTo
Dim sFrom
Dim sSubject
Dim sTextBody
Dim objMail
telekod = Request.Form("txtKopkod")
user = Request.Form("txtUsername")
vtype = Request.Form("type")
sTo = "info@webbisen.com"
sFrom = "mail@webbisen.com"
sSubject = "Verifiering av köpkod från "& user
sTextBody = "Verifiera kod "& telekod &" med val "& vtype
Set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
objMail.From = sFrom
objMail.To = sTo
objMail.Subject= sSubject
objMail.TextBody = sTextBody
objMail.Send
Set objMail = Nothing
response.redirect "/VIPinformation.asp?verify=1"
%>
något felmeddelande?
Den ser korrekt ut... kan kanske vara att cdo har gjort så man inte kan skicka inom samma domän.. vilket låter konstigt... ser rätt ut enligt mig
det lustiga är att det har funkat innan och koden har inte ändrats, men nu kommer inga mail längre med den koden, och webhotellet ska inte ha nåra problem iaf
det lustiga är att det har funkat innan och koden har inte ändrats, men nu kommer inga mail längre med den koden, och webhotellet ska inte ha nåra problem iaf
Och de har inte stängt av något eller ändrat något annat?
Har endast behövt göra CDO-kod som inte användes, men då behövde man desto fler variabler. Eftersom jag inte behövde använda den, vet jag inte om det även kan bero på serverinställningar etc också.
Webbhotellet hade ju inte gjort något?
"inte gjort något" som de meddelat dig, tolkar jag som att inget har gjorts, men det kanske bara är jag som tycker så :q
Om jag får gissa har de verkligen gjort något, tex flyttat webben till en ny server.
Även om de flyttat borde du få ett server.creatobject-fel på raden där du skapar det, varför fick du inte det?
enligt deras sida så skulle komponenten finnas på servern men den fanns visst inte och det fick jag veta bara för en kort stund sen, men nu är den tillagd och mailen fungerar
hade jag kört med jmail så hade jag fått felmeddelande, men inte med cdonts verkar det som
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e