webForumDet fria alternativet

Internal Server Error

6 svar · 558 visningar · startad av Tonyboy

TonyboyMedlem sedan jan. 200554 inlägg

Hej!

Jag har börjat samarbeta med ett nytt webhotell och jag håller på att utveckla min första webbplats hos dom.

När jag får ett ASP-felmeddelande så får jag ingen information om vilken rad felet inträffat på etc, utan jag får bara ett felmeddelande som lyder:

**Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator to inform of the time the error occurred and of anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.**

Det är ett Windows-konto och det beror inte på inställningar i min webbläsare utan det måste ha med konfigurationen av servern att göra.

Hur löser man detta?

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

utan det måste ha med konfigurationen av servern att göra.

Då är det väl bara att kontakta webbhotellet, om du nu är säker på att det inte är din webbläsare som levererar det felet. Du får alltså det felet även med Firefox eller annan vettig (dvs icke IE-) webbläsare?

Jag, felet ligger i konfigurationen av servern och jag har varit FF trogen i 3 år :)

Dåså, då är det ju bara att kontakta webbhotellet.

Jo men jag vill även själv veta vilka inställningar man ska göra på servern. Finns det någon som vet vilket/vilka inställningar man ska göra för att få detaljerade ASP-felmeddelanden?

De enda inställningarna jag känner till som man kan göra i IIS:en är fliken "Custom error messages" i properties för webbplatsen.

headbugMedlem sedan sep. 2006858 inlägg

Det är en säkerhetsfeature faktiskt. Om man tänker efter lite så är det inte så bra att man kan få se potentiella scriptluckor, passwords i klartext etc bara för att det är fel på någon sida.

Det man oftast förväntas göra om man vill koda asp-sidor är nog att utveckla på en IIS hemma. Oftast är det ganska oberoende av vilken iis-version man har om man inte ska köra ASP.NET.

Jag brukar leka på localhost/IIS och där, precis som du önskar, så får man dessutom utförliga felmeddelanden. Sen när jag är nöjd så skickar jag upp.

/Jonas

332 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
330 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)