Hej, jag får detta felmeddelande när jag lagt upp skriptet på min server.
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
antar att de är nått med databasen.
18 svar · 734 visningar · startad av King-Size
Hej, jag får detta felmeddelande när jag lagt upp skriptet på min server.
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
antar att de är nått med databasen.
Helt skumt.. jag har ett webbhotell med 2 domäner. Lägger jag in skriptet på ena domänen funkar det utan problem. Men när jag vill köra det från min andra domän så får jag det där felet.
är ett databas problem ja... http://support.microsoft.com/kb/306518 är det ända jag kan hjälpa dig just nu med, då du inte har någon kod att visa.
läs angående att det funkade på ena domänen och inte andra, vad kan va fel då?
ja precis samma filer.
Har du satt write på databasen ?
på webbhotellet eller lokakt innan jag laddar upp den?
På webbhotellet.
om jag högerklickar på databasen och tar properties och ska klicka i write så säger den 'command not understood'. Men jag har ju inte behövt utföra denna åtgärd när jag lagt scriptet på den andra domänen.
Olika domäner, men samma sajt?
olika domäner men dem ligger på samma server. Hållkäften.nu som jag köpte ihop med hotellet (där skriptsen funkar) och king-size.se som jag köpte som en 'extra domän' där det inte funkar.
response.write server.mappath(".")
och kolla..
förstår inte riktigt hur du menar, är inte direkt hype på asp är fortfarande i lärostadiet.
Om de inte ligger i samma mapp ( IIS-webbapplikation ) på servern så kommer du att få detta fel, eftersom de olika sajterna inte har rätt till varandras filer.
lägger upp en bild på mappstrukturen på servern.. http://www.king-size.se/shit.jpg
saken är att ditt webbhotell kan ha king-size.se på c:\ och din andra på w:\ utan att du ser det...som Emission skriver.
men ska denna anledning göra att min king-size.se domän inte kan skriva till databaser? Det verkar ju konstigt.
Jag mailade mitt webbhotell dem hade glömt ge mig rätt "rights" nu rullar allt, tack för svaren!