Nu har jag stött på problem på en annan sida, ett formulär där man ska kunna lägga in hästar på hemsidan, även där behöver jag kunna skriva ', har gjort likadant som på söksidan jag fått hjälp med här, men det fungerar inte
Function SafeSQL(strText)
SafeSQL = Replace(Replace(strText, "\", "\\"), "'", "''")
End Function
...
sql = "insert into hast (namn, kon, reg_nr, stamboks_nr, ras, fodd, dod, farg, tecken, mankh, pappa, mamma, uppf, utlstbnr, inskickad_av, inskickad_av_mail, hemsida, ovrigt, diplom_ar, diplompoang, elit_ar, prem, prem_poang,utlatande, imp, exp, bild_url) values [B]('" & request.form("namn") [/B] & "','" & SafeSQL(request.form("kon"), "'", "''") & "','" & SafeSQL(request.form("reg_nr"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("stamboks_nr"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("ras"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("fodd"), "'", "''") & "','" & SafeSQL(request.form("dod"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("farg"), "'", "''") & "','" & SafeSQL(request.form("tecken"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("mankh"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("pappa"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("mamma"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("uppf"), "'", "''") & "' ,'" & SafeSQL(request.form("utlstbnr"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("inskickad_av"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("inskickad_av_mail"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("hemsida"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("ovrigt"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("diplom_ar"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("diplompoang"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("elit_ar"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("prem"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("prem_poang"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("utlatande"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("imp"), "'", "''") & "' , '" & SafeSQL(request.form("exp"), "'", "''") & "', '" & SafeSQL(request.form("bild_url"), "'", "''") & "')"
Där jag skrivit med fet stil vet jag inte hur jag ska få in SafeSQL, har försökt göra likadant som på de andra, dvs lägga till parantes och "', där det finns på de andra, men det fungerar inte.
Får felmeddelandet
Wrong number of arguments or invalid property assignment: 'SafeSQL'
/laggtill.asp, line 37
(både när jag har SafeSQL på namn och inte)