Problemet uppträder när man använder datatyp PM/Memo i Access eller Text-datatyperna i SQL Server / MySQL. Lösning:
Specificera alla fält i SQL-frågan, lägg text-fälten sist.
Lägg alla recordsetvärden i variabler i den ordning de förekommer i SQL-frågan, och använd sedan variablerna istället för att skriva ut värdena rätt ur recordsetet.
Ibland slipper man det ena, ibland slipper man det andra, men problemet ligger i hur ADO hanterar datat.
<%
t = RecSet("Data")
response.write t & "," & t
%>
Tack det funka :)
Anders skrev:
Problemet uppträder när man använder datatyp PM/Memo i Access eller Text-datatyperna i SQL Server / MySQL. Lösning:
Specificera alla fält i SQL-frågan, lägg text-fälten sist.
Lägg alla recordsetvärden i variabler i den ordning de förekommer i SQL-frågan, och använd sedan variablerna istället för att skriva ut värdena rätt ur recordsetet.
Ibland slipper man det ena, ibland slipper man det andra, men problemet ligger i hur ADO hanterar datat.
Okej. Tack så mycket!
Så du menar kort och gott så här: Direkt efter min SQL-fråga så ska jag definiera variablar till alla fält? T.ex Text = RecSet("Text") osv osv? Och sen använder jag variablarna när jag ska skriva ut det? :)
Direkt efter min SQL-fråga så ska jag definiera variablar till alla fält? T.ex Text = RecSet("Text") osv osv? Och sen använder jag variablarna när jag ska skriva ut det?
Jepp, enligt LarsGs exempel.
Exentuellt räcker det med att bara göra det för berörda fält. Du får prova. :)
mvh
511 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e