Jag har problem med ett menyscript som jag försöker få någon fason på.
Jag försöker beskriva mitt problem med kod istället för att försöka beskriva problemet alltför ingående, då jag inte är någon bra skribent :e
Koden ser ut som följer:
<% Response.Write "<script type=""text/javascript"" src=""jscript/menu.js""></script>"
Response.Write "<ul id=""mainnav"">"
Response.Write "<li><a href=""index.asp"" style=""BORDER-LEFT: 0px;"">START</a></li>"
Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM kategorier WHERE parentID = '0'")
If RS.EOF Then
Else
i = 0
Do Until RS.EOF
i = i + 1 %>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu<%=i%>, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()"><%=ucase(RS("kategoriNamn"))%></a></li>
<script type=text/javascript>
var menu<%=i%>=new Array()
<% Set RS1 = Conn.Execute("SELECT * FROM kategorier WHERE parentID = '" & RS("kategoriID") & "'")
If RS1.EOF Then
Response.Write("menu" & i & "[0] = '<a><I>Inget ännu</i></a>'")
Else
x = 0
Do Until RS1.EOF
x = x + 1
Response.Write("menu" & i &"[" & x & "] = '<a href=""index.asp?sectionID=" & RS1("kategoriID") & "&parentID=" & RS1("parentID") & """>" & RS1("kategoriNamn") & "</a>'")
RS1.MoveNext
Loop
End If
RS1.Close : Set RS1 = Nothing
Response.Write "</script>"
RS.MoveNext
Loop
End If
Response.Write "</ul>"
%>
Resultatet av detta blir
<script type="text/javascript" src="jscript/menu.js"></script><ul id="mainnav"><li><a href="index.asp" style="BORDER-LEFT: 0px;">START</a></li>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu1, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">FÖRENINGEN</a></li>
var menu1=new Array()
menu1[1] = '<a href="index.asp?sectionID=7&parentID=1">Historik</a>'</script>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu2, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">FLAMES</a></li>
var menu2=new Array()
menu2[0] = '<a><I>Inget ännu</i></a>'</script>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu3, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">TURNERINGAR</a></li>
var menu3=new Array()
menu3[1] = '<a href="index.asp?sectionID=8&parentID=3">Mini World Cup</a>'</script>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu4, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">LAG</a></li>
var menu4=new Array()
menu4[0] = '<a><I>Inget ännu</i></a>'</script>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu5, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">MARKNAD</a></li>
var menu5=new Array()
menu5[0] = '<a><I>Inget ännu</i></a>'</script>
<li><a href="#" onClick="return dropdownmenu(this, event, menu6, '140px')" onMouseout="delayhidemenu()">G:A GIFFARE</a></li>
var menu6=new Array()
menu6[1] = '<a href="index.asp?sectionID=9&parentID=6">Styrelsen</a>'menu6[2] = '<a href="index.asp?sectionID=10&parentID=6">Verksamhetsmål</a>'</script></ul>
Detta vill inte fungera, beroende på att
menu6[1] = '<a href="index.asp?sectionID=9&parentID=6">Styrelsen</a>'menu6[2] = '<a href="index.asp?sectionID=10&parentID=6">Verksamhetsmål</a>'
hamnar på samma rad.
Om jag istället lägger in samma HTML kod direkt i filen men jag ändrar till
menu6[1] = '<a href="index.asp?sectionID=9&parentID=6">Styrelsen</a>'
menu6[2] = '<a href="index.asp?sectionID=10&parentID=6">Verksamhetsmål</a>'
Så fungerar det
Så min fråga är alltså, hur kan göra så att
Response.Write("menu" & i &"[" & x & "] = '<a href=""index.asp?sectionID=" & RS1("kategoriID") & "&parentID=" & RS1("parentID") & """>" & RS1("kategoriNamn") & "</a>'")
alltid hamnar på ny rad
Hoppas någon förstår vad jag menar