webForumDet fria alternativet

Uppdatering av XMLHTTP?

6 svar · 296 visningar · startad av nakoz

nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg

Hej!

Har en sida där jag använder lite XMLHTTP från en annan sida, men på nåt sätt verkar den hamna i cachen, för när jag uppdaterar ena sidan, så fattar inte xmlhttp'n det förrän jag skriver i ex. ett ? i querystringen..

hur kommer man runt det egentligen?

jag vet att mitt regexp å dyl fungerar då jag får in de nya rubrikerna när jag bara ändrar:
objHTTP.Open "GET", "EndraUrlSaFunkarDe", False

någon?

Mvh,

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Det är väl bara att se till att lägga på en slumpad/unik querystring varje gång?

ja, det är egentligen inte svårare än så, men det är inte rätt :)

Well...

En bra lösning är den enkla, som fungerar. ;)

Det kan jag hålla med om, men då jag kommit underfund med att det räckte så kändes det som att det var något över min kompetens som jag missat ställa in.

Nu kan jag för er oroliga dock informera att det var bara en dåligt konfigurerad IIS som ställde till det (å naturligtvis fungerade de som de skulle när filerna dök upp på aleborgs hotell... :) ).
Men det funkar även lokalt efter att jag med våld (och frenetiskt provande) lyckades ändra nånting så den kollar efter ny sida varje gång (nåt med cache?).

Tack ändå @nders! :)

Hehe

Ja, det kan ju vara en bra idé att se till så inte webbservern cachar sin response. :)

se där!
nu slipper jag även gå och klia mig i huvudet över eventuell kodar-inkompetens å kan gå hem från jobbet och sova gott i natt.. :)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)