J jlee Medlem sedan dec. 2002 378 inlägg Frågan 14 sep. 2006 21:04 #1 Jag har en vanlig form med några textfält som ska postas via mail med mailto i submit. Sen vill jag skicka vidare med response.redirect vid submit..hur skriver man i det läget så den inte går vidare innan submit?
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Det får du göra med javascript (vid onsubmit). ASP blir aldrig inblandat när man kör ett mailto-formulär.
J jlee Medlem sedan dec. 2002 378 inlägg Har testat olika sätt men inget funkar så att jag skickas vidare men mail kommer fram
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg <form method="post" action="mailto:jlee" onSubmit="window.location.href='nextpage.asp';">
Mailto-formulär är inte särskilt snajdiga, så bättre än så blir det inte. Har du ingen mailkomponent på servern som du kan använda i stället?
J jlee Medlem sedan dec. 2002 378 inlägg Hmm länkn skickar vidare och mail kommer fram men det är tomt
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Se till att dina formulärelement heter t.ex. subject och body.
Men som sagt, mailto-formulär suger getp***, så försök att undvika....