Hej!
Jag har i nuläget enbart en sökfunktion(atomz) på min sida ( i left.asp - includefile), men jag håller på att ändra så jag har lagt in ett gästboksscript i asp i själva index.asp. Söksidan visas i self target så man måste backa tillbaka till index.asp.
Problemet som då uppstår är att när man har sökt och kommer tillbaka på indexsidan så uppkommer denna url: http://mindomän.com/mapp/index.asp?action=addpost
Jag förstår att det har att göra med bakåtfunktionen så rutan inte rensas (använder doctype xhtml strict 1.0 på alla andra sidor så jag kan inte generellt använda target_blank). Jag antar också att mina besökare kommer att få problem med detta om de sedan vill göra en kommentar via en ankarlänk till gästboken eftersom det då inte går utan att rensa rutan. Vanliga länkar funkar ska jag kanske tillägga. Hur löser jag det på bästa sätt? En variant skulle ju vara att lägga in ett eget sökscript - frågan är bara var jag hittar ett bra men enkelt sådant? Jag har googlat och kikat runt en hel del men inte funnit ngt jag känt för. Tips?
mvh/Lena