<%
Do While Not rs.EOF
%>
<%=rs("titel")%>
<%
Do While Not rs.EOF
%>
<%=rs("låtar")%>
<BR>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
Nu har jag komprimerat koden, men jag hoppas att ni förstår ändå. Jag har plockat bort Id osv. Jag har en titel och jag vill att alla titlar ska rulla upp (det fungerar). Sen under varje titel så vill jag ha alla låtar. Det blir liksom en loop i loopen och det fungerar inte.
Någon som vet hur man gör?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det känns lite som att du komprimerat koden en aning för mycket. ;)
Är det två olika SQL-frågor som du försöker loopa igenom resultatet från? I så fall är det bara att byta namn på det andra recordsetet så de inte heter likadant.
mv
Jag kör med samma SQL-fråga. Jag försökte att göra två olika SQL-frågor, men då lyckade jag inte koppla ihop låt-id mot låt-id. Titeln ligger i en tabell och låtarna ligger i en annan ihopkopplat då med ett id.
Som det är nu så får jag upp låtar under rätt titel, men antingen så blir det alla låtar från samma grupp eller så blir det en ny skivtitel för varje låt =)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag skulle nog vilja att du visade lite mer kod. SQL-fråga och hur du vill ha det presenterat är ganska viktigt.
Jag hade absolut gjort detta med en loop. Det är att be om problem om man försöker sig på att loopa igenom samma recordset inne i recordsetloopen.
mvh
Okej. Ja jag upptäckte ju att det inte gick att loopa x2...
Långtradigt, här kommer koden då... (Jag har dock tagit bort lite BR och TABELL så jag hoppas att det inte försvann mer på vägen också...
SQL=
" SELECT g.grupp_namn, " & _
" r.release_namn, " & _
" r.release_id, " & _
" s.release_id, " & _
" s.spar_namn " & _
" FROM grupper g, " & _
" release r, " & _
" spar s " & _
" WHERE g.grupp_id = " & grupp_id & " " & _
" AND g.grupp_id = r.grupp_id " & _
" AND r.release_id = s.release_id "
rs.Open SQL, MinCon
<%
Do While Not rs.EOF
%>
<%=rs("release_namn")%>
<%
Do While Not rs.EOF
%>
<%=rs("spar_namn")%>
<BR>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Du har inte bytt namn på recordseten..
<%
Do While Not rs.EOF
%>
<%=rs("release_namn")%>
<%
Do While Not [b]rs[/b].EOF
%>
<%=[b]rs[/b]("spar_namn")%>
<BR>
<%
[b]rs[/b].MoveNext
Loop
%>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
Ursäkta min kodning, men den borde funka..
<%
SQL=
" SELECT r.release_namn, " & _
" r.release_id, " & _
" FROM release r, " & _
" WHERE r.grupp_id = " & grupp_id
rsTitlar.Open SQL, MinCon
do until rsTitlar.EOF
response.write rsTitlar("release_namn") & "<br>"
SQL=
" SELECT s.spar_namn " & _
" FROM spar s " & _
" WHERE s.release_id = " & rsTitlar("release_id")
rsSpar.Open SQL, MinCon
do until rsSpar.EOF
response.write rsSpar("spar_namn") & "<BR>"
rsSpar.MoveNext
Loop
rsTitlar.MoveNext
Loop
%>
Så där! Jag har tre skivor och de kommer upp snyggt. Även låtarna till första skivan listas, sen säger den: Operation is not allowed when the object is open. Antar att jag måste försöka mig på en close, men jag vet inte hur man skriver det eller vart jag ska lägga det...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du ska göra på det sättet borde det passa att lägga en close efter loop i yohpops exempel.
Ja! Jag fick till en close och det fungerade!! Nu ska jag bara in med 18 uppgifter till som berör skivorna, men det bör jag kunna lösa när jag har grunden ;) Tack tack!