Menar du efter postning av sidan? Isåfall kollar du med
if request.form("site")=i then response.write " selected"
och då blir den raden vald.
Är inte med riktigt hur och vad du får ut av din listbox; din tredje rad ligger utanför loopen, vilken även går till 50. Det finns alltid 52 veckor på ett år, ibland 53.
Det jag får ut är aktuellt veckonummer med årtal + kommande 49veckor.
Den visar alltid aktuell vecka + 49veckor...så passerade veckor försvinner.
Att göra så att en post blir selected är inga problem...
Problemet är det att väljer man vecka 26 så vill jag att posten vecka 26 ska bli selected...och att det ska ske där posten ligger...inte att selected visas högst upp i menyn.
När man valt i slectemenyn så skickas man tillbaka till samma sida hala tiden...byter bara ut vissa fält på sidan beroende på vilken vecka man valt.
Har kommit fram till att det får nog bli ett javascript för att kunna "låsa" en viss post i selectmenyn.
Jo, men är det inte tredje raden som gör att du får veckan just på första raden, och den blir vald eftersom det står selected?
<option selected value="vecka.asp"><%=ar%> V<%=vecka%></option>
50 v framåt, det kunde jag ju faktiskt listat ut själv, det är ju därför du har DateAdd.
Jo precis.... Så som koden e ovan blir det datum man valt "selected" och visas högst upp i menyn.
Det jag ville var att få så att det datum man valt blir selected på den plats i menyn som det visas....alltså inte högst upp som det blir när man sätter "selected".
Men det går nog endast att lösa med ngt javascript kan jag tänka mig...
Ursäkta..du hade delvis rätt i ditt första inlägg..jag aktiverade inte min hjärna tillräckligt.
Men nu e de löst enligt följande:
Variabeln "sel" skriver jag bara ut så blir det kanon..
<option <%=sel%> value="....
vardeAr = request.querystring("ar")
vardeVecka = request.querystring("vecka")
varde = vardeAr & vardeVecka
AR = datePart("YYYY",dateAdd("WW",i,now) )
VECKA = datePart("WW",dateAdd("WW",i,now) )
raknare = AR & VECKA
If varde = raknare Then
sel = "selected"
Else
sel = ""
End If