webForumDet fria alternativet

Windows look a like "Katalog-system".

2 svar · 348 visningar · startad av Fredde Mannen

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Hur skall man bygga upp tabeller och kod om man vill att informationen som finns i tabellen skall skrivas ut som ett "windows katalog-system" , klickar du på windows, kommer dennes underkataloger fram, och klickar du på en av dem.. osv.

Men att Windows-huvudkatalogen fortfarande syns..
typ;

+ Katalog
  + Katalog
        Katalog
        Katalog
     + Katalog
          Katalog
doggelitoMedlem sedan juni 20003 076 inlägg

det finns oändligt med varianter på hur man bygger en sån meny.
har du provat att söka?

själv föredrar jag joe celkos variant; då använder man tre kolumner för att bestämma positionen av varje kategori: x0, x1, samt y.
jag orkar inte förklara djupare än så, du måste plugga på själv för att förstå principen.
återkom om du väljer den varianten och stöter på problem! :)
en stor fördel med celkos variant är att du bara behöver ett recordset för att hämta hela menyn.

länk:
http://www.google.se/search?num=50&hl=sv&newwindow=1&q=celko+tree+menu&btnG=Sök&meta=

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

doggelito skrev:

det finns oändligt med varianter på hur man bygger en sån meny.
har du provat att söka?

själv föredrar jag joe celkos variant; då använder man tre kolumner för att bestämma positionen av varje kategori: x0, x1, samt y.
jag orkar inte förklara djupare än så, du måste plugga på själv för att förstå principen.
återkom om du väljer den varianten och stöter på problem! :)
en stor fördel med celkos variant är att du bara behöver ett recordset för att hämta hela menyn.

länk:
http://www.google.se/search?num=50&hl=sv&newwindow=1&q=celko+tree+menu&btnG=Sök&meta=

Du behöver inte förklara så mycket djupare, jag tror nog detta blir superbra. Får kolla igenom några av sidorna där som poppade upp.

Man tackar så mycket!

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)