devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg
Hej!
Har ett pagingscript och undrar följande:
Hur UrlEncodar man länken?:
Response.Write "<A href=""" & sScriptName & "?page=" & N & "&searchType=" & sSearchType & "&searchOption=" & sSearchOption & "&searchField=" & sSearchField & "&suppliers=" & sCheckedSuppliers & """>" & N & "</A>"
Mvh
Henrik
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Typ så här:
Response.Write "<A href=""" & Server.URLEncode(sScriptName) & "?page=" & Server.URLEncode(N) & "&searchType=" & Server.URLEncode(sSearchType) & "&searchOption=" & Server.URLEncode(sSearchOption) & "&searchField=" & Server.URLEncode(sSearchField) & "&suppliers=" & Server.URLEncode(sCheckedSuppliers) & """>" & N & "</A>"
devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg
Okidoki...
Man behöver altså encoda varje variabel för sig då...?
Tackar!
Mvh
Henrik
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Man behöver altså encoda varje variabel för sig då...?
Jepps!
mvh
CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg
Ett alternativ som jag gärna använder mig av är att bygga ihop hela länken till en variabel innan jag använder den och bara encoda själva länkvariabeln tex
Dim strLank
strLank = Server.URLEncode("<a href=""" & sScriptName & "?page=" & N & "&searchType=" & sSearchType & "&searchOption=" & sSearchOption & "&searchField=" & sSearchField & "&suppliers=" & sCheckedSuppliers & """>" & N & "</a>")
Det var säkert ett jättedåligt exempel och egentligen brukar jag inte URLEncoda någonting alls, men jag gör på det viset med långa länkar osv. Blir enklare att skilja kod från layout då tycker jag. Men alla får göra som dom vill bara det blir bra!! :birp:
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg
Det var faktiskt ett jättedåligt exempel, CatZ....
Varför är det dåligt? Det blir ju bara
strLank = "<a href=""sida.htm"">hej</a>"
Response.Write strLank
istället för
Response.Write "<a href=""sida.htm"">hej</a>"
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg
Glömde smileyn i förra inlägget, men det var uppriktigt menat. Det är ett dåligt exempel, eftersom du inte kan köra URLEncode på hela länken.
Hoppsan jag tänkte nog på HTMLEncode... eller nåt annat! Ursäkta och bortse från mina förra inlägg då! :r