devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Hej! :)
Jag har en liten fråga...
I min artikeldatabas har jag olika artiklar.. ;)
Tex har jag en kabel som heter:
EKLK 3G1,5 R50
och en som heter:
+ EKLK 3G1,5 R50
Detta är "samma" kabel. Att det står ett plustecken framför betyder bara att den ingår i en leverantörs "pluslista" dvs artiklar som är extra prisvärda.
Eftersom jag bygger ett prisjämförelsesystem vill jag kunna jämföra:
artiklar som har ett plustecken framför sig med de som inte har det...
Hur skulle man kunna lösa detta?
Bifogar dump!
Mvh
henrik
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det bästa vore förstås att flytta den informationen till en egen kolumn. Om du har möjlighet att göra det så gör det.
Annars
SELECT DISTINCT CASE WHEN tblArticle.ArticleName LIKE '+ ' THEN RIGHT(tblArticle.ArticleName,LEN(tblArticle.ArticleName)-2) ELSE tblArticle.ArticleName END as ArticleName ...
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Jo det kanske det vore... Ska fundera på det.... Jag läser ju in priserna från en textfil så det vore ju en smal sak... Som sagt jag ska fundera.. :)
Testade dock din kod men det blev ingen skilland,.. Kanske har jag gjort fel...
Mvh
Henrik
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg En True/False kolumn i tblArtiklar där True betyder "extra prisvärd" verkar enklare än att pilla med artikelnumret tycker jag. Men vad vet jag ;)
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Varför fungerar inte din lösning; emission? Har jag skrivit fel?
Mvh
Henrik
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Japp, strunta i att ta ut tblArticle.ArticleName. CASE-satsen ersätter den kolumnen.