webForumDet fria alternativet

MySQL

7 svar · 427 visningar · startad av SoulGod

SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg

Skickade precis upp ett bildarkiv till min webserver (B-One)
Får nu följande fel:

# Error Type:
Session object, ASP 0219 (0x80004005)
The specified LCID is not available.
/bildarkiv/admin_ladda_upp.asp, line 78

# Browser Type:

Och raden den klagar på är:

Session.LCID = 1053
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Ok.

Jag antar att din fråga är: Hur man åtgärdar felet?

För det första tycker jag felmeddelandet är ganska glasklart. Det LCID du valt är inte tillgängligt. Om det fortfarande känns tveksamt ger första googlesvaret på 'The specified LCID is not available.' bla detta:

'Please also be aware that your locale language files needs to be installed on the server, many severs will have multiple language files installed, but if you do select one that is not installed you may get the following error 'the specified LCID is not available' if you do you may need to contact your hosting company to persuade them to install your language files on there servers.

*Hint* F.ö. har det ingenting med mySql att göra. Bättre rubrik och frågeställning uppskattas. ;)

Beklagar, självklart så var frågan "hur man åtgärdar det" ...
Och eftersom hela scriptet fungerar hemma, men inte på servern,och det enda som är ändrat, så antog jag därför att det var MySQL som krånglade.

Ställer om frågan - Har förstått att det är "language file" det är fel på,
men hur ändrar jag det då? Till "rätt" ?

För webhotellet har ej möjlighet att installera något sådant.

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Du får fråga dig själv vad du vill göra.
Behöver du ändra LCID-värdet över huvud taget?
Vad kräver denna ändring i ditt script?
Går det att lösa utan att sätta LCID till det svenska värdet som inte finns på servern?

Tänk ordentligt på de frågorna och om svaret fortfarande är ja kan du alltid fråga hotellet ändå eftersom det bara rör sig om (standard) språkfiler. Annars får du väl byta hotell.

Jag tippar starkt på att du kan hitta en alternativ lösning då hotellet nu inte stödjer den svenska språkfilen.

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

ASP på B-one är vad jag har hört inget att rekommendera eftersom dom kör Sun ASP.

OputresMedlem sedan feb. 2004333 inlägg

Måste man ange 1053 när det är en svensk server? Då är väl svenska tider m.m. angivet som standard?

Troxy - Det var inte jag som införskaffade den, då jag gör sidan på uppdrag av kund.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Om nu inte b-One stödjer LCID fullt ut så får du hitta på någon annan lösning. Varför vill du använda funktionen? Är det för datumformatets skull? Sök i så fall på wF, för andra har haft samma problem, och byggt runt det med en egen datumfunktion.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)