SSalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg Hej!
Har en databas med info om bilder, bilderna ligger sedan i olika mappar.
Mapparna med dess bilder är dynamiska.
Jag har lagt in en AdRotator som fungerar...men den byter inte bilderna förrän jag laddar om sidan....kan man inte sätta tid....eller måste sidan laddas om??
REDIRECT adredir.asp
WIDTH 100
HEIGHT 100
BORDER 1
*
../reklam_upload/74/picture.gif
http://www.webforum.nu/
Gör ett besök på webforum.nu!
30
Sedan ska jag försöka få in all information dynamiskt.....är det ngn som har en adrotator färdig..så lägg gärna upp den koden här.
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggASP exekveras ju på servern, när någon gör en request. Så för att bannern ska bytas måste sidan laddas om.
Det finns massor av liknande funktioner i de fria javascript-arkiven ute på Internet, kanske är det något sådant du är ute efter, om du vill att bannern ska bytas automatiskt?
SSalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg Jo..när jag skickade frågan så kom jag på att det körs endast vid request.
Hittade en hel del script angående bildbyte...men vad jag förstod så har man ingen koll på vilka bilder som visas.. I ad rotator kan man ju ställa om man vill att några bilder ska visas mer än andra..
Hmmm...får leta vidare i djungeln!!
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggEtt alternativ är ju att använda adrotatorn i en sida som inte har någon annan kod, exempelvis i en iframe, och låta den iframen refresha sig själv med jämna mellanrum.
mvh
SSalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg Det är en idé...men i nuläget blir det för mycket jobb. Men finns det inte ngt script man kan lägga på sidan som körs med en viss intervall??
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggOm du vill ladda om hela sidan för att få fram en ny banner finns flera fina exempel i html- samt javascriptforumen, med <meta>-taggar resp. setTimeout-instruktioner.
Mvh
SSalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg OK...då ska jag leta vidare efter ngt sådant script.
SSalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg Nu hittade jag en snuttt som laddar om sidan igen....funkar kanonas!
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="60;URL=dinsida.html">