Det bör kanske finnas ett statistikprogram installerat om du ligger på ett webhotell.
Där brukar man kunna få reda på det mesta.
9 svar · 800 visningar · startad av John m
Hur gör jag för att ta reda på vilken webbläsare användaren har? Vill veta om han kör någon mozilla läsare eller någon annan. :birp
Det bör kanske finnas ett statistikprogram installerat om du ligger på ett webhotell.
Där brukar man kunna få reda på det mesta.
hmm vet inte om ni förstod mig korrekt nu. Jag vill alltså kunna justera koden på min sida beroende på vilken webbläsare användaren har. Har för mig att jag har sett någon kodsnutt någonstans för det :l
Det är i regel inte någon bra idé. Förklara vad du vill ändra och varför, så kan säkert jag (Eller någon annan) komma på ett sätt att få det att funka i både IE och annat.
HEJ!
Som nitro2k01 skriver, beskriv problemet så finns det nog en lösning.
Asp är ju inte beroende av webbläsaren, gissar att det du vill justera är html, css eller något annat serverside?
En servervariabel innehåller det du frågar om, Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")
@nders skrev:
Har du provat att sätta bredden med CSS?
style="width:155px;"
Funkade bra, inte riktigt exakt, men det duger :birp
John m skrev:
Funkade bra, inte riktigt exakt, men det duger :birp
Då tycker jag du ska ta och markera @nders inlägg som lösningen på dina problem. På det viset blir det mycket enklare att hålla ordning på forumet.