Hej,
Skumt fel...
Har en poll (en gruvsjo.com) som alltid funkat felfritt. Nu har min Internet-leverantör bytat server (uppgraderat sig) och vips så funkar inte pollen. Ingenting i koden är ändrat sedan förra gången den användes.
Jag blir tokig.
Fick svar från servermänniskorna som sa att det kan ha att göra med "SET procedures" och att den nya servern är "säkrare och mer stängd".
Response object error 'ASP 0185 : 8002000e'
Missing Default Property
/tavling/index.asp, line 0
A default property was not found for the object.
Jag bifogar hela koden och problemet uppstår alltså när den ska göra en UPDATE * med ett klick i databasen.
* If Request.Querystring("do") = "spara" Then
Snälla, snälla, snäääääälla hjälp!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Den koden bör i alla fall inte fungera. Denna kodrad:
response.write RecSet
, kan inte fungera. RecSet är ju ett objekt, inte en sträng!
Det kan tänkas att det är därifrån felet kommer. Vad har du tänkt att den raden ska göra? Prova att ta bort den.
Men.... Ah - nu funkar det ju!
Jag är helt paff.
Jag tog bort raden som du sa @nders, jag har inte "djupanalyserat koden" förr eftersom den liksom har funkat perfekt sedan jag laddade ner den så jag har inte ens tänkt på den raden.
Du är och förblir WF:s guldkorn @nders! :f :f :f
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg :-)
Men jag förstår helt ärligt inte heller vad denna rad precis ovanför gör i koden:
Set RecSet = Conn.Execute("Select * From svar Where id=" & Request.QueryString("id") & " And svarnr=" & Request.QueryString("val"))
Om jag var du skulle jag ta bort den också. RecSet används ju aldrig.
mvh