BrizerMedlem sedan mars 200623 inlägg På min sida har jag listat ut några länkar. När man trycker på en av länkarna ska ett popup-fönster öppnas och en bild ska visas. Vilken bild som ska visas bestäms av en querystring - och där har vi mitt lilla problem. Jag vill helst ha ett variabel som sätts i querystringen - dvs variablet som bestämmer vilken bild som ska visas som sedan skickas till en popup genome en querystring.
Jag har lagt denna kod inom <HEAD>-taggen:
<SCRIPT language="JavaScript">
function popUp() {
props=window.open('test.asp', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=344, height=256 left = 100, top = 100');
}
</SCRIPT>
Sen har jag denna kod på sidan:
<a href="javascript:popUp()">sd</a>
Så frågan är:
Hur gör jag en popup med querystring?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg <a href="javascript:popUp('foo')">sd</a>
<SCRIPT language="JavaScript">
function popUp(strFoo) {
props=window.open('test.asp?foo=' + strFoo, 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=344, height=256 left = 100, top = 100');
}
</SCRIPT>
<%
strFoo = Request.Querystring("foo")
%>
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Använd gärna
här ska koden vara
när du skickar kod i ett meddelande. Sedan undrar jag om du itne postat fel? querystrings har ju med html att göra såvida du inte vill loopa ut en faslig massa med hjälp av asp.
red.
@nders är snabbare än mig och förstår bättre också :)
BrizerMedlem sedan mars 200623 inlägg CatZ, tror du missuppfattade det på något sätt, lyckades lösa det nu =)
Tack för hjälpen, @nders.