webForumDet fria alternativet

messenger funktion

ASP

7 svar · 1 014 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

Hej såg något häftigt på nattstaden.se där man får ett automatiskt email från en medlem som använder nattstaden.se om den personen finns på dess msn lista, undrar hur detta går till?

en annan sak som jag blev nyfiken på är att de har en funktion där du anger din msn samt ditt lösen och därefter scannar systemet din msn lista och listar samtliga kontakter som du harpå din msn lista och som är medlemmar på nattstaden, om någon av dina msn kontakter inte är medlem så kan du välja och tipsa de.

vet någon av er hur man går till väga för att göra något sånt? finns det några färdiga komponenter?

Medlem sedan juli 200520 inlägg

Jag skulle då aldrig ge ut mitt användarnamn och lösenord till någon så de kan "scanna" vad som finns på min msn...

det är du, frågan är inte om man skall elle rinte, frågan är om någon känner till någon sådan funktion?

någon?

Medlem sedan dec. 20011 860 inlägg

Jag vill oxå veta hur man gör en sådan funktion.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Även jag är intresserad av en sådan funktion.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Messenger-protokollet är relatativt öppet ( http://msnpiki.msnfanatic.com/index.php/Main_Page ) och man borde även kunna använda Messengers automations-API.

Med det sagt så måste det trots allt upprepas att en sådan funktion på en webbsida är något alldeles genomruttet. Vill man visa någon slags medvetenhet om datasäkerhet så ska man varken nyttja eller erbjuda en dylik funktion.

Medlem sedan dec. 20011 860 inlägg

En kund till mig vill ha det så. Tack för tipset.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)