BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg Sitter och håller på med webshop till en kund, men dem säger att mailen för konfirmeringen kan bli fördröjda, vilket jag tycker är konstigt.
Jag använder CDONTS.
Finns det något ställer som man kan se om kanske mailen hänger sig, eller om processen som sköter mailen (vad den nu heter) låser sig?
I detta fallet så skulle det gå ut tre mail varav ett till en mailadress som var fel inskriven, kan den felaktiga mailadressen låst upp??
Hoppas på svar.
tnx
------------------
När blir en kula ett klot?
http://www.d-sajn.net en fin sida
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Det måste vara en giltig epost adress för att CDONTS ska fungera.
mvh icaaq
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
hannaMedlem sedan jan. 200262 inlägg Jag hade problem med samma sak för att jag hade glömt att deleta objectet.
Skickar du alla mail samtidigt eller ett och ett?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Visa lite kod så är det lättare att se.
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg Jag skickar alla ett mail samtidigt.
en TO
en CC
och en BCC
iom att det fungerar nästan jämt å tycker jag inte att det skall vara något fel på koden.
Set mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Mail.BodyFormat = 0
Mail.MailFormat = 0
mail.From = "info@d-sajn.net"
mail.To = "info@d-sajn.net"
mail.Cc = session("user_email")
mail.Bcc = Bcc
Subject = "Test"
text = "<html>"
text = text & "</head><body topmargin='0' marginheight='0' leftmargin='0' marginwidth='0'><table width='400' bgcolor='FFFFFF'>"
text = text & "<tr width='100%' bgcolor=FFFFFF><td colspan='2'>testmsg</td></tr></table><body></html>"
mail.Subject = subject
mail.Body = text
mail.Send
Set mail = Nothing
och ja alla variabler innehåller värde.
------------------
När blir en kula ett klot?
http://www.d-sajn.net en fin sida
[Redigerat av Bjuris den 14 feb 2002]
hannaMedlem sedan jan. 200262 inlägg Du kanske ska dela upp adresserna och skicka ett och ett om det är osäkert om adresserna är korrekta?
Det känns ju som att det var den felaktiga adressen som spökade..