webForumDet fria alternativet

Cookies expires

ASP

5 svar · 286 visningar · startad av Molna

Medlem sedan jan. 2001188 inlägg
Frågan#1

Hejhej
Jag vill att en cookie ska expire efter 20 sekunder för jag vill testa lite saker, men det vill sig inte... Jag använder mig av:

DateAdd("s", 20, now)

för att expire just då, och detta fungerar utmärkt när jag istället för sekunder tex använder mig av månader eller dagar, men den ser inte ut att skapas alls när jag tar mindre.. Jag har sett nånstans att en cookie måste ha en livslängd på minst 1 dygn för att fungera (om man sätter en expire, annars så länge som sessionen), är det så, eller har jag gjort något annat fel? Kan man komma runt det på något sätt?

PS. Jag förstår inte hur jag ska göra för att hela min kod ska synas, när jag postar med hela koden så säger "tacksidan" att det är en förbjuden åtgärd och att jag inte får skriva cookies här.. hur gör man så att man kan skriva kod som syns?

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Om du vill ha högre upplösning så får du lagra tidpunkt och själv jämföra om värdet är för gammalt.

------------------
essentitia preter non sans multiplicandum

[Redigerat av LarsG den 14 feb 2002]

Men det konstiga är att nu fick jag det att fungera med 1 timme..? Skumt..

Frågan om hur man gör för att skriva kod kvarstår.. problemas

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Du får av någon anledning inte skriva punkt cookies på wF. Byt till ett kommatecken, eller skriv kaka eller liknande.

Vi förstår ändå. :)

Mvh,

------------------
webForum har stängt 15-17/2 för uppgradering.

Men alla kan ju skriva kod mellan streck å i rött, hur gör man det?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Aha, du menar så. :)

[ kod]här skriver du din kod

Inget mellanslag mellan [ och kod bara.

För övrigt: Jag kom att tänka på att du nog inte kan sätta expires med sekunder, men däremot har jag gjort det med minuter, så det ska i alla fall gå bra.

Mvh,

------------------
webForum har stängt 15-17/2 för uppgradering.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)