kan nån se varför det blir
ADODB.Recordset error '800a0bb9'
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/mail/paging.asp, line 67
Rad 67 är .cursorlocation = 3
när inboxen är tom
'================================================================================================
function getPreviousLink( intp )
if intp > 1 then
getPreviousLink = " <a class=""menu"" href='?p=" & intp - 1 & "'> « Föregående</a> "
else
If intp < 2 then
response.write " "
end if
end if
end function
'================================================================================================
function getNextLink( intPageId, intPageCount )
if cint( intpageId ) <> cint( intPageCount ) then
getNextLink = " <a class=""menu"" href='?p=" & intp + 1 & "'> Nästa »</a> "
else
getNextLink = " Nästa »"
end if
end function
function getLastLink( intPageCount )
getLastLink = " <a class=""menu"" href='?p=" & intPageCount & "'>Sista sidan</a> "
end function
function getPageInfo( intp, intPageCount )
getPageInfo = "<a class=""menu""> Sida: " & intp & " </a>"
end function
intp = request.querystring( "p" )
if intp = "" then intp = 1
with objRs
[B].cursorlocation = 3[/B]
.open strSQL, strConString
.pagesize = 12
end with
[B]If objRs.EOF Then
Response.Write "Din inbox är tom<p>"
Else
intPages = cint(objRs.pagecount)
intCurrentPost = 0
objRs.absolutepage = intp
Do while not objRs.eof and intCurrentPost < objRs.pagesize
nummer = nummer + 1
If nummer Mod 2 = 0 Then
color = "#FFFFFF"
Else
color = "#EEEEEE"
end if[/B]%>
som ny medlem får man inte ens välkomsmailet, står bara
error '80020009'
/mail/meddelanden.asp, line 80
när jag använder
<%mainRS=objConn.Execute("SELECT vip, saveMail mailID, sender, Reciever FROM tblUsers INNER JOIN tblUsers_imail ON tblUsers.userID = tblUsers_imail.Reciever where Reciever="& UserID &"")
if not mainRS("vip") = 1 then%><span class="presentation1">Tips från <%=title%>:</span> <span class="presentation"><a class="menu" href="/vipInformation.asp"><b>Som VIP kan du ha 1000 mail i din inbox istället för nuvarande 100</b></a></span><br><br><%end if%>
Det innehåller något eftersom jag tidigare har sett att det funkade då när jag la in satsen, har inte gjort nåt med koden och det funkar inte nu....fattar inte varför
Okej. Eftersom jag inte använder din metod för recordset har jag kunskap om hur den fungerar. Men, man undrar ju varför du inte kan ställa en fråga när du inte får ett recordset tillbaka?
På rad 68 har du också strConString, är den korrekt?
Sedan finns det inte så mycket mer att felsöka på den raden.
Har felet flyttats från rad 67 til 68, dvs det är inte cursorlocation som klyddar längre? Och rad 80, hänger det ihop med detta?
Rad 67/68 handlar om rs.eof, medan 80 handlar om att rs finns, kan man ju undra om de har ett samband på något sätt?