renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg jag har problem med mina Access databaser... mina databas kopplingar vägrar att fungera:
1.
strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=e:\web\wwwroot\csliga\db\db548698.mdb"
2.
strConn = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=e:\web\wwwroot\csliga\db\db.mdb"
Felmeddelande 1:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
/Default.asp, line 7
[/qoute]
Felmeddelande 2:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x80c Thread 0x6d8 DBC 0x236294c Jet'.
/Default.asp, line 7
[/qoute]
har aldrig haft detta problem förr... kan de vara något med att jag har installerat .Net Framework?
------------------
kristoffer renholm | www.renholm.com
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg fick de att funka nu när jag loggade in som administrator.. konstigt att de inte funkade förut iaf.. hade get IUSR_machinename rättigheter till filen.
------------------
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag hade det problemet när inte mina kriterier som jag hade i en SQL-sats inte höll måtten.....
Jag vet inte hur man ska lösa det??
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
[Redigerat av icaaq den 11 feb 2002]
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process
Brukar väl dyka upp när databasen inte kan hittas (när du angivit en felaktig sökväg)?
------------------
Jag gillar chokladblå himmel.
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag kanske ska nämna att det var Unspecified error som jag fick då .....
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
[Redigerat av icaaq den 11 feb 2002]
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg jag har inte anget fel sökväg eftersom då skulle inte de fungera när jag loggade in med administrator rättigheter.
------------------
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x80c Thread 0x6d8 DBC 0x236294c Jet'.
/Default.asp, line 7
Brukar dyka upp när Access Word är öppet...
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
/Default.asp, line 7
Prova med att ta bort .mdb efter databasens namn, IIS brukar ha svårt att bestämma sig för hur den vill ha det ;)
/Mika3l
------------------
Det stora datatestet:
Ok, då börjar vi!
För att börja testet tryck alt+F4.
MK-Studios v2!