Hej,
Jag söker en gratis bildkomponent till ASP som jag kan använda för att ändra storlek och "croppa" bilder. Dock så hittar jag ingen gratis som stöder detta...
Något förslag?
Hej,
Jag söker en gratis bildkomponent till ASP som jag kan använda för att ändra storlek och "croppa" bilder. Dock så hittar jag ingen gratis som stöder detta...
Något förslag?
Den är dock lite svår att komma överens med, det medges.
mvh
Du råkar inte ha något exempel som visar hur man får det att funka i ASP? Var kanske lite otydlig, scriptet är tänkt att köras när en bild har blivit uppladdad, så att den bilden som ligger på servern blir croppad.
Jag minns att jag hade en del problem att få com-interfacet att fungera, så jag körde command-line istället (via en annan vb-komponent)...
Se om du finner det du söker här. Det finns mycket att läsa om ImageMagick, som är väldigt kompetent.
mvh
Har laddat hem ASPExec för att använda. Dock så får jag "Invalid class string" när jag ska anropda ASPExec.Execute... Ska leta runt lite och se om jag hittar någon lösning. Tack så mycket!
Om du får det felmeddelandet verkar det som att du inte installerat ASPExec korrekt. Kommer det som en installation eller har du registrerat en dll-fil?
Om du får det felmeddelandet verkar det som att du inte installerat ASPExec korrekt. Kommer det som en installation eller har du registrerat en dll-fil?
Jag har registrerat dll-filen med regsvr32 aspexec.dll men får det felmeddelandet. På servern däremot så verkar det funka, men då får jag "ERROR: Could not create process" istället...
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e