webForumDet fria alternativet

Requestproblem p.g.a cookies?

3 svar · 315 visningar · startad av bwcMikke

bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg

Jag har programmerat en beställningstjänst (www.komihagblommor.se, där det just nu är ca: 50 användare som beställt blommor.

Vi har EN användare som har problem att använda tjänsten. Bl.a. så får han upp en popupruta på följande kod trots att han inte borde få det, och ingen annan får det heller:

if request("cmbGava")>"" Then
Query = "SELECT * FROM tblgavasparrad WHERE datFrom<='" & curDatum & "' AND datTO >='" & curDatum & "' "
Query = Query + "AND gid=" & request("cmbGava")
rs.open Query,connect
         if not rs.eof Then
	%>
	<script>
		kihb_alert('Vald gåva ej tillgänglig');
	</script>
	<%
	end if
end if

Han kör IE6 med samma version som ex. jag själv gör.
Kan några inställningar för ex. cookies störa detta? Det är ju förmodligen request("cmbGava") som sätts till ett felaktigt värde.
Jag har också tänkt på om det kan vara så att han sitter på en proxy eller något sådant men det skall tydligen vara ett vanligt ADSL med en enkel hemmarouter.
Några andra tips?

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Två förslag:

1. Man brukar använda & istället för + i konkatenering av strängar. Men, det beror säkert inte på det.

2. Sätt type="text/javascript" i script-taggen.

Fast, nu undrar jag varför du har kihb_alert() där? Det verkar vara en egen funktion, som kanske innehåller type? Kan felet kanske bero på att man får dubbla <script> då?

Förutsätter att man kan skriva script-taggar inuti vb-script utan problem, även om jag aldrig gjort det.

bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg

1. Jo jag vet, men det "felaktiga" sättet sitter i fingrarna. Måste försöka jobba bort det.

2. Rätt även där, men jag tror inte det har med saken att göra.

Problemet är det bara är EN person (hittils) som får fel - alltså borde det vara något i hans miljö.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

2 forts: Kolla su du inte har dubbla type, för det kan (=gör väl alltid?) krångla.

Ny punkt!
3. Har du kontakt med Den Krånglande och kan testa live; skriva ut sql:en och få reda på vad resultatet blir? Annars blir det svårt att felsöka om man provat alla andra saker.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)