guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg det är så att jag har en javascript funktion som aktiveras när man klickar på en länk, nu är det bara så att den ligger i en loop. jag hämtar ett id från recordset i asp.
<script language=javascript>
function new_wind(){
funster = window.open("","","toolbar=no, directories=no, scrollbars=no, status=no, menubar=no, resizable=no, width=300, height=120");
}
</script>
<a href="spell_inf.asp?spid=" onclick="new_wind"><%response.write (rs.fields("eq_spell_name"))%></a><%
jag vill att new_wind på alla ställen, ska ha id nummret som jag hämtar från recordset i asp efter sig..
typ new_wind333 å samma i länken.
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg <script language=javascript>
function new_wind(){
funster = window.open("","","toolbar=no, directories=no, scrollbars=no, status=no, menubar=no, resizable=no, width=300, height=120");
}
</script>
<a href="spell_inf.asp?spid=" onclick="new_wind<%=rs.fields("IDfältet")%>"><%=rs.fields("eq_spell_name")%></a><%
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du får skapa funktionen utanför loopen. Sedan så lägger du in ett anrop i loopen där du skickar värdena från ditt recordset som parametrar till funktionen.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg Jag är ny på det, kan du ge mig ett kort exempel Lars G?
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg eller jag klarar mig =) TACK
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg du jag behöver nog ett litet eempel iaf.. jag tappade liksom tråden och hittar inte tillbaka.
------------------
vad vore världen utan Lars G?