Prova att ändra "forRS.Open strSQL, objConn, 1, 3" till "forRS.Open strSQL, objConn, 2, 3".
Frågan#1
Jag håller på att byta databas från Access 2000 till Mysql. Det har gått hyffsat bra ända tills jag kom till pagining.
strSQL = "SELECT recgruppkopp.*, Recept.Receptnr, Recept.rec_namn1 FROM Recept INNER JOIN recgruppkopp ON Recept.Receptnr = recgruppkopp.Receptnr WHERE recgruppkopp.gruppid = " & FixqueryInject("gruppid") & " ORDER BY rec_namn1 ASC"
Set forRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
forRS.Open strSQL, objConn, 1, 3
With forRS
[B].AbsolutePage = intPage[/B]
.PageSize = 10 'Ändra 10 till så många poster du vill ha per sida.
End With
Do Until forRS.EOF OR intCount = forRS.PageSize
With Response
.Write "<A HREF='recept.asp?Receptnr=" & forRS("Receptnr") & "&gruppid="&forRS("gruppid") &"&for="& intPage &"' title='"&forRS("rec_namn1")&"'>"& forRS("rec_namn1")& "</a><br>"
End With
forRS.MoveNext
intCount = intCount + 1
Loop
response.Write ("<p>")
If forRS.PageCount > 1 Then
If intPage > 1 Then
Response.Write("<b><a href=""recept.asp?for=1"&"&gruppid="& FixqueryInject("gruppid")&"&text_nr="& FixqueryInject("gruppid")&""">Första"&"</a></b> ")
End If
For i = 1 To forRS.PageCount
If i <> intPage Then
Response.Write("<b><a href=""recept.asp?for=" & i & "&gruppid="&FixqueryInject("gruppid")&"&text_nr="& FixqueryInject("gruppid")&""">" & i & "</a> </b>")
Else
Response.Write(i & " ")
End If
Next
If intPage < forRS.PageCount Then
Response.Write("<b><a href=""recept.asp?for=" & forRS.PageCount & "&gruppid="& forRS("gruppid")&"&text_nr=" &forRS("gruppid")&""">Sista</a></b> ")
End If
End If
Och jag får detta felmedelande
Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0CB3)
Current Recordset does not support bookmarks. This may be a limitation of the provider or of the selected cursortype.
/webshop/wwwroot/recept.asp, line 841
Line 841 är denna
.AbsolutePage = intPage