Jag vet inte om jag bara är trött i huvet nu eller om jag har ett problem.
Om jag har en sida med ex. 30st <input>-fält och postar den till sida2.asp så hittar jag ju alla de värdena med ex. request.form("efternamn").
Säg att jag i sida2.asp också har ett formulär där jag skriver in fler data och postar detta till sida3.asp.
Hur får jag alla värden från sida1.asp att följa med till sida3.asp?
Måste jag i sida2.asp skriva in
<input type="hidden" name="efternamn" value="<%=request.form("efternamn")%>"> för alla fält?
Du kan ju via ett antal "funktioner" skicka vidare värden i asp... dessa är cookies,form,querystring,session och lagra temporärt i en databas... eftersom man i ditt fall fyller i ett formulär så är ju ändå värdena man sätter på sida1.asp satta av användaren och således inte kritiska ur säkerhetssynpunkt förmodar jag?
Vad jag menar är att det är onödigt att använda en metod som ex. session om värdena man skickar vidare är satta av användaren och således är variabla.
Därför skulle jag i ditt fall använda <input type="hidden" value="Request.Form("foo")" />
Tycker du att det är jobbigt att skriva ut alla så kan du göra en loop. Nackdelen är väl att du får dem i en rad på sättet de är placerade på "första" sidan. Labba lite vetja.
Dim i
i=0
For Each item In Request.form
If Not Request.form(item) = "Submit" then
i=i+1
Response.write "<input type=hidden name=foo"&i&" value="""& Request.form(item) &""">"
End if
Next
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e