webForumDet fria alternativet

Koden blir helt konstig

ASP

6 svar · 205 visningar · startad av ampy

Medlem sedan feb. 20011 498 inlägg
Frågan#1

Hej!
När jag skulle öpnna filen default.asp i Anteckningar så var koden helt konstig, varje enterslag blir till en fyrkant. Ni kan se hur koden ser ut på denna bild:

http://rubensoft.d2g.com/ampy/Image1.gif

Varför har koden blivit så konstig, jag tror den blev så när jag zippade den men hur ska jag göra för att det ska bli normalt igen?

------------------
Ampy.cjb.net

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Hej, det ser ut som du FTP:at med någon kontig överföringsmetod. Så har det blivit någon gång när jag glömt ändra överföringsmetod i mitt FTP.

Jag är rädd för att du får fixa det för hand eller göra någon replace i en texteditor. Minns jag inte fel så fungerar scriptet ändå, men det är ju inte vidare snyggt.

mvh Jörgen :)

------------------
"När forumledarna är på gott humör går det också att få ett eller annat
vettigt ord ur dem." /Hypatia 2002

Japp, scriptet fungerar men man hittar ju inte om man vill ändra något, sen orkar jag verkligen inte göra det för han för det slulle ta flera timmar, finns det inget program som kan göra det?

------------------
Ampy.cjb.net

[Redigerat av ampy den 02 feb 2002]

Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg

prova och klicka på format/automatisk radbrytning i notepad så kanske det funkar!!

------------------
ASP är bäst fuck the rest!!!

Det fungerar inte, det blir bara en radbrytning där fönstret tar slut.

------------------
Ampy.cjb.net

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Öppna filen i en annan (bättre) editor, t.ex www.ultraedit.com eller www.textpad.com och spara om den så skall ditt problem vara löst.

Du kan även testa att öppna filen med WordPad om du inte har någon av de ovanstående editorerna.

------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.

Tack så mycket sgtpepper, jag öppnade den i wordpad och det fungerade alldeles utmärkt :D

------------------
Ampy.cjb.net

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)