Funderingar och så. Har detta script, funkar finfint. Den laddar upp filen i mappen /UPLOADS_DIR/.
if(Request.QueryString("do") <> "") Then
Dim ObjSoftUpload
Set ObjSoftUpload = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
ObjSoftUpload.Path = Server.Mappath("/UPLOADS_DIR/")
ObjSoftUpload.Save
Set ObjSoftUpload = Nothing
Response.Redirect("fileupload.asp")
End if
Men vill jag ha möjligheten att välja mapp som den skall laddas upp i funkar inte;
if(Request.QueryString("do") <> "") Then
Dim ObjSoftUpload, Path
Set ObjSoftUpload = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
Path = Server.Mappath("/UPLOADS_DIR/" & ObjSoftUpload.Form("directory"))
ObjSoftUpload.Path = Path
ObjSoftUpload.Save
Set ObjSoftUpload = Nothing
'Response.Redirect("fileupload.asp")
End if
Men hårdkodar jag in ex. /UPLOADS_DIR/grafik/ då laddas filen upp i rätt mapp, men dynamiskt val av mapp funkar ej, även fast Path variabeln innehåller rätt målmapp när man testar att skriva ut den.
Någon som har någon idé? :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg På vilket sätt funkar det inte då? Felmeddelande? Hur ser pathen ut när du skrivit ut den?
@nders skrev:
På vilket sätt funkar det inte då? Felmeddelande? Hur ser pathen ut när du skrivit ut den?
Nope inga felmeddelanden!
Pathen blir c:\Inetpub\wwwroot\mysite\www\UPLOADS_DIR\grafik
Jag tänker ex. om nu det inte hade varit rättigheter att ladda upp filen i mappen, hade väl felmeddelanden dykt upp, eller? :q
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Jag tänker ex. om nu det inte hade varit rättigheter att ladda upp filen i mappen, hade väl felmeddelanden dykt upp, eller?
Antagligen...
Blir det skillnad om du lägger till en slash efter pathen?
@nders skrev:
Jag tänker ex. om nu det inte hade varit rättigheter att ladda upp filen i mappen, hade väl felmeddelanden dykt upp, eller?
Antagligen...
Blir det skillnad om du lägger till en slash efter pathen?
Mitt problem blir följande, jag har i en selectbox mapnamnen
grafik/
dokumen/
osv.
Lägger jag till ett extra så klagar den på server.mappath, tar jag bort slashen i selectboxen och lägger in den i server.mappath, ingen förbättring.. .de e som så underligt! :S