EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg IF CDate(myGetRow(1,j)) <> CDate(myGetRow(2,j)) AND CDate(myGetRow(2,j)) <= date() THEN EXIT FOR
---
I nyhetssammanhang: Här har jag två datum, ett x_date och ett x_viewTo och om dom två är samma ska inget hända, alltså nyheten visas. Men om de skilljer sig år måste man kolla så att det andra datume <= dagens datum.
Jag skulle vilja ha lite brädgårdar, men då blir det error! Jag har prövat lite olika varianter men får det inte att fungera.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Brädgårdar kan du (precis som strängars "-tecken) bara ha runt värden, inte variabler.
------------------
Mostly Harmless
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag var lite oklar. Förtydligande:
... <= #date()# THEN EXIT FOR
---
Det fungerar inte men jag tänkte du kanske vet hur man skriver?
TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg Varför ha parenteserna ? och Brädgårdar har du ju runt variabler av datumtyp i Access..
Det borde funka att skriva
<%IF CDate(myGetRow(1,j)) <> CDate(myGetRow(2,j)) AND CDate(myGetRow(2,j)) <= Date THEN EXIT FOR
%>
Om jag inte har fattat dig helt fel !!!
:Stava kan man ju INTE
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !
[Redigerat av Tobbster den 29 jan 2002]
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Man kan kolla vilken typ det är med typeName(variabel) och dom är i Date så då borde CDate vara överflödigt.
Precis som du säger ska man inte behöva så många paranteser och det hade jag inte från början.
Nu ger jag upp för jag har fattat något grundläggande fel som jag just nu inte kommer på. Jag får skriva upp det på att-göra-listan. Just denna funktionen är extrta bonus på webbplatsen och det är inte helt viktigt.
Men det skulle fortfarande vara av intresse att få det att fungera!