webForumDet fria alternativet

Fråga om ett felmeddeland

ASP

5 svar · 224 visningar · startad av sadsmile

Medlem sedan jan. 2002177 inlägg
Frågan#1

Jag får upp ett felmeddelande som lyder säger något i stil med

"HTTP-huvudena har redan skrivits till klientläsaren. Ändringar till HTTP-huvudena måste göras innan sidinnehållet skrivs."

Felet dyker bland annat upp när jag kör en response.redirect. Vad är detta för fel egentligen, förstår inte mycket av det. Och hur skall man komma till rätta med det? Har försökt med att sätta response.buffer = true men det hjälper inte alltid.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Hej.

Felet beror på att IIS4 inte buffrar sidinnehåll per default.

Om du högst upp i dokumentet anger att servern ska buffra så kan du köra redirect eller läsa/skriva cookies var du vill i dokumentet.

Response.Buffer = true

Denna kodrad behöver man inte ha om man kör IIS5, då buffring automatiskt är påslaget.

Välkommen till webForum skall du vara också. :)

Kan också passa på att tipsa om den eminenta sökfunktionen här på wF. Du hittar den uppe till höger.

Red: Nu såg jag också sista raden i ditt inlägg. ;) Vadå hjälper inte alltid? Mycket märkligt. Du måste ha kodraden absolut överst, precis under eventuell <%@ -rad.

Mvh,

[Redigerat av @nders den 28 jan 2002]

Jag skall gå ifrån en sida till ett formulär, skall där fylla i formuläret och skicka det tillbaka till den första sidan (efter att ha sparat ner i en databas först). Har jag inte med det där med Response.Buffer så får jag inte ens upp formuläret. Har jag med det så får jag uppformuläret men kan inte hoppa tillbaka till första sidan sen efter det att det inmatade värderna har sparats i databasen.

Kör förresten med PWS.... Fungerar det i den?

Fick det att fungera nu.......

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Vad hade du gjort för fel?

Jag skulle givetvis ha skrivit IIS4/PWS. :)

Mvh,

Jag lade in en Respone.Buffer på bägge sidorna. Hade det bara på sidan med formuläret innan.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)