SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Har nu stött på ett problem med min databas (tror det ligger i databasen).
Eller åtminstonde åtkomst-koden för den.
JAg använder denna kod för att ansluta:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & strPath
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM `alert_messages` WHERE `active` = 1"
RS.Open SQL, Conn, 1, 3
If NOT RS.EOF Then
Response.Redirect "closed.asp"
End if
RS.Close
Conn.Close
Set RS = Nothing
Set Conn = Nothing
och "strPath" kommer från settings.inc som är inkluderat lite högre upp på sidan.
Och den ser ut såhär:
' Database name,
' *** RENAME DATABASE BEFORE USE TO PREVENT DOWNLOADING OF DATABASE ***
strDbName = "databejs.mdb"
' File path for database
strPath = Server.MapPath("\") & "\" & strDbName
Kan lägga till att detta är ett script som jag laddat hem för att kolla hur en webbutik är upplagd. Copyright tillhör e-comerce (tror det hette så),
men det är tillåtet att ladda hem en kopia, så det är inget olagligt.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Vad får du för felmeddelande då? Varför `-tecken kring kolumnnamnen?
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Vet ej varför det är ` , som sagt, jag har laddat ner koden från hemsidan där.
Jag får detta felet:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4c0 Thread 0x1638 DBC 0x1334f84 Jet'.
/webshop/Default.asp, line 13
Och line 13 är :
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & strPath
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Har gjort båda guiderna.. får nu:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Ogiltig sökväg, '(okänt)'. Kontrollera att sökvägen är rätt stavad och att du är ansluten till den server som filerna finns på
/webshop/Default.asp, line 31
FAST den är rätt!
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Den säger jag ska öppna Visual InterDev...
Vad är det? Det är inget program jag har installerat vad jag vet.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det kan vara en orsak. Följande sida beskriver andra scenarion:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2009
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Har aldrig behövt InterDev förut när jag gjort saker ? Inte när jag laddat hem saker heller.
Kan det lösa problemet?
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Har gått igenom varenda guide jag hittat på länkarna ovan.
Känns som jag har gett IUSR tillåtelse till att knul*a min flickvän t.o.m just nu. hehe :(
Men nu fungerar det iaf, tack så mycket grabbar!