om jag har skapat ett TXT dokument med text... hur göra jag så att olika saker laddas på olika ställen?
------------------
//voigtan
:: voigtan.org
"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck
9 svar · 185 visningar · startad av voigtann1
om jag har skapat ett TXT dokument med text... hur göra jag så att olika saker laddas på olika ställen?
------------------
//voigtan
"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck
Du får gärna förklara lite mer. Hur kommer querystring in i sammanhanget?
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
Läste för ett tag sen om någon som hade nyhets brev med querystring med txt fil.. skit coolt.. men jag satt i skolan så jag kunde inte memmorera vad den hette
------------------
//voigtan
Menar du såhär:
fil = request.querystring( "fil" )
if len( fil ) > 0 then
server.execute( fil )
end if
Som du anropar med sida.asp?file=dintextfil.txt
------------------
Mostly Harmless
typ.. men jag hade för mej att han hade gjort typ:
[rubrik]
MIN LILLA rubrik
[min text]
text..... bla bla bla...
suck! hatar att jag aldrig kommer ihåg sånt
------------------
//voigtan
Är det typ så här du menar? Vide du borde ju känna igen denna länk. http://script.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/000069.html
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
nja.. det var nog någon annanstans.. med det ser intresant ut..
------------------
//voigtan
dahlgren, tänka sig... där har vi ju lösningen... ;)
voigtann1, det är antagligen så det har byggts, annars vet jag hur det skulle kunna bli bättre (Givetvis är det bättre att ha allt i en databas, men om du står fast vid att ha det i textfiler så är det inte mycket enklare...).
------------------
Mostly Harmless
Ger mej då =))
------------------
//voigtan