Frågan har varit uppe tidiagre dock försökte jag söka lite snabbt efter det men hur är det med er veteraner har man fått någon lösning på om man skriver exemeplvis:
{kod}
response.write
{/kod}
Så blir det som här på wF med [ php] taggen:
response.write "Hej"
Har för mig någon här löste det eller var nära på att göra det...
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Nu pratar jag mest ur minnet men har för mig att det fanns inbyggt optimerat stöd för färkodningen i php men att det skulle vara resurskrävande att tillämpa även på andra språk.
Däremot att skapa ett filter att köra t.ex. ASP genom för att få färgkodning handlar väl istort sett bara om att tillämpa reguljära uttryck över semantiken för vilket språk man nu vill.
Jo jag vet, men det finns någon som har gjort detta i ASP och har för mig det fungerade klockrent. Dock är minnet inte var den borde göra.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Diskussionen har redan varit uppe, om än för snart tre år sedan, i tråden
Angående [kod]-taggar.
Mer finns även att läsa i Riktilinjer i ASP-forumet.
... tror du missförstå mig OveRRidE... jag vill själv ha något liknande som wFs [php] tagg gör fast på min egna sida... dvs allt som finns i [kod][ /kod] skall bli färgat. Inte att vi ska ändra på någon tagg på wF.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Aha. Då missförstod även jag.
hittat något:
http://www.aspsidan.se/code/default.asp?c=4600
men jag får inte igång det riktigt...
vill fortfarande ha [kod] tagg och att <% ska vara gul bakgrund... men när jag prov kör den kod som finns hos aspsidan.se så fort jag skriver exempel:
response.write
<%
response.write "hej"
%>
Så färgas även response.write utanför <% %> taggarna också.. det vill man inte :e
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jaha, ja nu blev det lite fel. :r :D
Tyvärr, jag vet ingen direkt helt pålitlig sådan kod i nuläget.
Kollat igenom koden lite mer...
det går ju att bara skriva ut allt som finns inom <% %> taggen men inte det andra (utan att det andra reagera). Borde man inte kunna göra något med det? någon array och behålla orginal texten och bara köra en replace?