R rollo Medlem sedan aug. 2001 203 inlägg Frågan 24 jan. 2002 08:25 #1 Hej!
Jag har en HTML sida som visa produktinformation. Informationen visas i dolda fält.
Jag skall "flytta" fälten till en annan sida för utskrift. Jag måste ta dem med mig med hjälp av request eller request.form.
Så som jag gjort det nu så har jag en submit till ett pop-up fönster, men jag får inte med mig informationen.
Jag kan inte få över informationen till pop-up fönstret, varför förstpår jag inte!
Så här ser det ut!
pop-up kod
function kalle() {
window.open("/asp_mapp/2.asp","Print", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=yes,scrollbars=auto,resizable=yes,width=500,height=800");
}
formtag
<FORM ACTION="javascript:kalle()" METHOD="post">
fält
<input type="text" name="ZMATS-MATNR" value="`ZMATS-MATNR`" size="15" class="form2" onfocus="this.blur()" >
mottagarsida
<%=Request.form("ZMATS-MATNR")%>
Kör jag inte med pop-up så funkar det!
Vad är fel eller går det bara inte?
rollo
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Skicka med det med querystrings i värsta fall:
function kalle() {
window.open("/asp_mapp/2.asp?str1=<%=recset("kolumn1")%>&str2=<%=recset("kolumn2")%>&str3=<%=recset("kolumn3")%>&str4=<%=recset("kolumn4")%>","Print", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=yes,scrollbars=auto,resizable=yes,width=500,height=800");
}
Och plocka ner det med request.querystring:
Värde1: <%=request.querystring("str1")%> <br>
Värde2: <%=request.querystring("str2")%> <br>
Värde3: <%=request.querystring("str3")%> <br>
Värde4: <%=request.querystring("str4")%> <br>
red.) Scriptfel :l
------------------
"-Of all the things i´ve lost, i miss my mind the most.-Ozzy
[Redigerat av OveRRidE den 24 jan 2002]
R rollo Medlem sedan aug. 2001 203 inlägg ok, det funkar, men jag har ca 50 fält!
Det blir en massa variabler som skall in där!
:)
Kan man inte använda en vanlig länk, a href, med någonslags target till ett pop-up fönster?
rollo
Jesper T Medlem sedan nov. 2001 7 144 inlägg Kan du inte hämta upp alla fälten med en querystring med ett in nummer, och loopa ut dem igen i den nya framen?
Eller vad skall du ha grejjen till?
/Jesper
R rollo Medlem sedan aug. 2001 203 inlägg nej, jag kan tyvärr inte hämta dem igen med en selectsats.
Fälten kommer från vårt affärssystem och visas på en HTML-sidan som är skriven i en HTML variant som de kallar HTMLBusniess som är en blandning av HTML, C och Javascript.
Sidorna är statiska och går tyvärr inte att flytta runt. Skall jag köra en exakt kopia så måste jag skapa sidan i vårt affärssytem och sedan visa den.
rollo
R rollo Medlem sedan aug. 2001 203 inlägg Hej igen!
Kan man skapa en temporär matris eller annan temporär tabell på en HTML-sida som jag kan ta emot på en asp-sida?
rollo
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Låter skumt att du inte kan skicka med formet, från första början.. jag har aldrig testat så jag vet faktiskt inte.
Jag satt och spånade på nån slags array/for each item in request.querystring-lösning, men det funkar nog inte så bra kom jag fram till. ;)
------------------
"-Of all the things i´ve lost, i miss my mind the most.-Ozzy