Hej!
Söker eftern en speciell uploadfunktion;
En sida där fil1, fil 2, fil 3 osv. sökes. När exakt den filen
som söktes är uppladdad ska den försvinna från sidan där filen tidigare söktes.
Den som laddade upp filen till min server/ mitt webhotell ska också kunna bifoga sin e-mail med den ladde filen.
Har kollat runt lite på ASP Upload men skulle gärna ha en funktion som är färdig för mina önskemål.
Tips?
Ja, en skräddarsydd funktion, då får du anlita någon som programmerar åt dig!
Annars är det inte direkt världens meck om du använder en databas för att lagra värden i!
10-4 over and out
ok, det var nog det svaret jag förväntade mig! frågan är vem som kan göra det billigast......bäst hade det ju givetvis om jag med mina sunkiga kunskaper kunde fixa det själv - alt. färdiga script.
Skulle det vara avancerat för en duktig programmerare att göra denna funktion? Tänkte beskriva lite närmare vad jag behöver...
Sida 1: FILER SOM SÖKES
fil sökes Ladda upp
fil sökes Ladda upp
fil sökes Ladda upp
fil sökes Ladda upp
Sida 2: FILEN LYCKADS LADDAS UPP
Tack för filen! Vi åkterkommer med mer info!
Sida 2: MISSLYCKANDE
Filen har redan laddats upp alt. har fel storlek eller format
Sida 1: FIL 1 HAR LADDATS UPP
fil Ladda upp
fil Ladda upp
fil Ladda upp
Filerna laddas upp till en server. Vid varje uppladdning ska personens e-mail
vara med och vara som ett bevis för vem som laddat upp filen. Det ska finnas ett maximum på filstorleken + endast en sorts format. Filen ska också ha ett givet namn och endast en fil med detta namn ska gå att ladda upp. Givetvis ska listan på filer som fortfarande sökes vara mycket lätt att uppdatera.
Någon som känner för att hjälpa till och ev. tjäna en slant?
Kontakta mig gärna för mer info!
Alle_nilsson@hotmail.com eller skriv här på forumet...
Om du söker någon som ska proggrammera åt dig råder jag dig a´tt posta i forumet
- Jobb mot betalning
alternativt
- Jobb ideellt
Om du nu känner för att lösa problermet själv, så ska du fortsätta här i ASP forumet, fast återkom när du kört fast med relevant kod. Be inte någon skriva funktionen åt dig!
10-4 over and out