emission skrev:
Jajamen! (y)
Då hoppas jag detta funkar *håller tummarna*
objConn.Execute("update tblUsers set vip=1, vipTillDatum = ADDDATE(CURDATE(), INTERVAL 30 DAY) WHERE mobil = "& nr &"")
23 svar · 853 visningar · startad av WebbisNet · sida 2 av 2
emission skrev:
Jajamen! (y)
Då hoppas jag detta funkar *håller tummarna*
objConn.Execute("update tblUsers set vip=1, vipTillDatum = ADDDATE(CURDATE(), INTERVAL 30 DAY) WHERE mobil = "& nr &"")
WebbisNet skrev:
Hur skulle du skriva då emission ;-)
Det verkar som du gjort en "sök och ersätt" i koden, för att ersätta DateAdd och Date(), men det kan du inte göra. VBScript är fortfarande VBScript, även om du råkar koppla mot en MySQL-databasen.
/r: och ta bort "On Error Resume Next". Det är omöjligt att felsöka med den funktionen aktiv
emission skrev:
Det verkar som du gjort en "sök och ersätt" i koden, för att ersätta DateAdd och Date(), men det kan du inte göra. VBScript är fortfarande VBScript, även om du råkar koppla mot en MySQL-databasen.
/r: och ta bort "On Error Resume Next". Det är omöjligt att felsöka med den funktionen aktiv
kommenterade bort On Error Resume Next och la in <%If BBDate = CURDATE() then%> men fortfarande tomt......känner mig som värsta okunniga idioten nu :-(
CURDATE är fortfarande inte en funktion du kan använda. Den hör till MySQL. Återställ raden till dess ursprungliga form, så som den såg ut innan du blandade in CURDATE m.fl.