cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Har nyligen fått ett jobb där jag ska ändra lite i ASP-koden på en sida.
Den i sin tur använder sig utav en databas i SQL-server.
Jag har fått tillgång till ftp:n och databaslösen m.m.
Jag undrar hur om möjligt jag skulle kunna arbeta med deras databas i mitt eget IIS med mina filer.
Jag har alltså laddat ner alla filer.
Jag skulle kunna uploada alla filer vid varje ändring men undrar om det funkar på något smidigare sätt.
Har inte Enterprise manager eller SQL-server installerat på min dator.
"Skulle det funka om jag hade det?"
"Kan enterpris connecta till en anna server men användas på min egna?"
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
[Redigerat av cyprys den 19 jan 2002]
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kan du inte bara ange SQL Servern som datakälla när du skapar dina connections?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Här har vi koden som öppnar databasen på deras sida.
Funkar det att connecta till deras server genom denna koppling??
I sådana fall hur?
Con.Open "DSN=eboken_db;UID=eboken;PWD=xxx"
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du vill kan du ju sätta upp en ODBC på din maskin som heter samma sak och som pekar på ip-adressen till SQL Servern. Då behöver du inte ändra något i asp-koden.
Mvh,
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg OK.
Tyvärr så fick jag bla ett felmeddelande som sa:
TDS_buffertlängd är för stort fårn ODBC SQL server driver.
Någon ide?
[r]
Visst är det en fil-DSN man ska skapa?
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
[Redigerat av cyprys den 20 jan 2002]