Hej! En morgon smo denna så vakna jag av att mitt klotterplank som fungerat i ett år hade detta felmeddelande:
Response object error 'ASP 0251 : 80004005'
Response Buffer Limit Exceeded
/klotterplank.asp, line 0
Execution of the ASP page caused the Response Buffer to exceed its configured limit.
Jag har inte ändrat nått i koden på sidan alls, så vad betyder felmesset?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Antagligen så har klotterplanket blivit så pass stort att det inte får plats i bufferten?
Prova att köra response.flush + response.clear var tionde post eller dylikt.
I dos kan du ändra bufferten. När du kör dos kommandot måste du vara i c:\inetpub\adminscripts katalogen.
# Kolla befintlig buffert.
adsutil.vbs get w3svc/aspbufferinglimit
# Sätt ny buffert.
adsutil.vbs set w3svc/aspbufferinglimit XXXXXX
Du kan även sätta buffer = false i din asp kod.
Notera att felet du får troligtvis härstammar från en loop eller ett recordset som är felkodat, eller som har hängt sig.
@nders skrev:
Antagligen så har klotterplanket blivit så pass stort att det inte får plats i bufferten?
Nej, jag raderar innehållet varje dag.. Kör bara med dagens inlägg. Och idag är det 400, brukar vara upp emot 3-4 tusen.. så varför har det blivit så helt plötsligt? :s
@nders skrev:
Körde din kod, den skriver ut 5 inlägg sen krachar den igen..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Då kanske du får kontrollera vad det är du försöker skriva ut?
Dessutom: visa kod, så vi ser om det är något som går att förbättra!
@nders skrev:
Då kanske du får kontrollera vad det är du försöker skriva ut?
Dessutom: visa kod, så vi ser om det är något som går att förbättra!
Jag tog bort ett inlägg med ´ i manuellt via databasen. Då fungerar det igen. Kan de ha varit så simpelt?