ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg Har någon en bra funktion som är lämplig att använda i gästbäcker osv... som hindrar dåliga characters... gör om url:er till länkar, och lite sånt? för att blir alltid knasigt när jag försöker... alltid något som fuckar sig.
------------------
-- alexander karlsson
Det finns ett par script i "wF script" som gör om url:er till länkar. Sök annars bland tidigare inlägg.
När det gäller replacefunktioner som "fuckar sig" så är väl det bästa att du fortsätta och öva, sedan så kan du ju alltid få hjälp med felsökning och förslag här i forumet.
------------------
"Life's a bitch who sucks... then you marry one who doesn't"
ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg jag vet, jag har redan sökt igeom och kollat alla tidigare funktioner, men altid något som är dåligt i alla... tänkte om det fanns någon bra funktion som fungerar oavsett radbrytning före mellanslag, och som desutom spärrar illegala tecken
------------------
-- alexander karlsson
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg var är det som är dåligt i "alla" dessa funktioner??
Replace()??
cya,
PatrikB
------------------
-=* IF there is a wrong way to do something, then someone will do it *=-
MoonCowMedlem sedan juni 2001223 inlägg ikolito: letar oxå efter det ultimata ;).. har samma problem.. helt plötsligt är html på eller så är länkarna knas...
------------------
"dom sa att en milion apor med skirvmaskiner skulle återskapa Shakespeares samlade verk om de bara fick tid... internet bevisade motsatsen"
// geeloo.com - that's my site =)